Aron Cavassi – portret de meloman

Standard

Este o reală bucurie, o satisfacţie pentru un iubitor al muzicii clasice să poată urmări ascensiunea către universul virtuozităţii a unui tânăr de talent şi de aleasă educaţie muzicală. Recunosc cu plăcere că sunt “fan” Aron Cavassi, alături de alţi melomani de diferite vârste, inclusiv de colegii lui de liceu, cunoscutul “Colegiu Naţional de Muzică George Enescu” din Bucureşti, al cărui elev este încă, la cei 18 ani neîmpliniţi. Ce vârstă frumoasă, ce prezenţă deosebită pe scenele de concert din ţară şi din afara ei! Amprenta unei familii de muzicieni Cavassi, pe care o reprezintă la a cincea generaţie pe linie paternă, îi conferă lui Aron o anume patină aristocratică. Tatăl, cunoscutul interpret Dan Cavassi, din 1984 prim-violoncelist în orchestra Filarmonicii “George Enescu”, membru activ în prestigiosul cvartet “Muzica” şi întemeietor al apreciatului cvartet “Pro Muzica”,se preocupă constant de aleasa educaţie muzicală a fiului împreună cu mama lui Aron, compozitoarea Carmen Cârneci, membru fondator al ansamblului “devotioModerna” lansat în 2005.

Printre îndrumătorii adolescentului violonist se numără, alături de cunoscuta profesoară Carmen Runceanu, maeştrii Alexandru Gavrilovici, Varujan Cozighian, Gabriel Croitoru, Liviu Câşleanu, în ţară, la Berlin Dmitri Tombasov, iar în Elveţia, ca bursier la  “Academia Menuhin”, a studiat cu Maxim Vengherov şi Liviu Prunaru. Peste 50 de premii la concursuri de interpretare muzicală  sunt un palmares special al tânărului violonist, dar pasiunea, talentul şi ambiţia lui Aron promit alte şi alte valoroase recunoaşteri ale ascensiunii sale solistice.
Pe lângă amprenta dinastic-muzicală, talentul violonistic precoce vădit, studiul atent urmărit de mentori, aleşi virtuozi şi pedagogi, sau dincolo de palmaresul de premii, melomanul care sunt şi poate mulţi asemenea mie suntem încântaţi la recitalurile lui Aron Cavassi de pasiunea sa impetuoasă pentru muzică, de curajul şi dăruirea cu care atacă dificile, complexe, dar şi emoţionant de frumoase partituri dedicate viorii.

În activitatea jurnalistică de decenii în domeniul cultural am încurajat prin înregistrari şi interviuri tinerii muzicieni – pianista Viorela Ciucur şi-a amintit cu plăcere de prima înregistrare pe care i-am transmis-o prin anii 80 la postul Radioului public – iar mai apoi, după 1996, ca director al Radio România Cultural am susţinut în grila de programe emisiuni precum “Muzicieni de azi, muzicieni de mâine” sau “Muzicieni la porţile măiestriei” ale regretatei realizatoare Rodica Sava, aşa încât pot spune că am dobândit un “feeling”anticipativ al destinului muzical al unui adolescent talentat.

Voi avea mult timp în memoria mea de meloman imaginea lui Aron pe scena mică a Ateneului Român, în primăvara acestui an, interpretând la vioara adorată, crescută ca o aripă în piept prin zborul pasional al mânuirii arcuşului creaţii de George Enescu, Johannes Brahms şi Maurice Ravel, cu un bis răvăşitor de Rachmaninov. A fost acompaniat la pian cu eleganţă, cu o nedesimulată reciprocitate a trăirii artistice de experimentata pianistă Clementina Ristea Ciucu.

Ce regal!, partituri componistice de excepţie, tehnică violonistică, emoţie a marii muzici transmisă cu ardoare publicului de Aron Cavassi în pasionala, impetuoasa lui ascensiune spre universul virtuozităţii.

 

dr. Ana-Maria Sireteanu,scriitoare, jurnalistă şi…melomană        

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s